Thursday, December 18

monolog sendiri

...narrator...:: ekey'z
'hai...cam britney spears arini'
jangan salah anggap....
'nape plak britney spears??'
'sebab baju bunga bunga....'
aku pun gelak sakan...

sebab arini aku pkai baju bunga bunga trus di panggil britney...hahahaha
ternyata orang orang seofis aku amat tertekan dan memerlukan sedikit terapi untuk release tension mereka...arini bos bad tempered lagi..lagi2 hangin..aku sampai malas mau layan..aku buat kerja aku sudah...tengah tengah gawat ni, jangna gawatkan lagi suasana..insyaAllah jika di situ rezeki mu, pasti akan ada walau segenggam beras...

aku telah membuat early calculation untuk bulan depan..yer...aku buat sedikit awal bulan ini..[habit ini di teladani dari si BF...bagi aku, die amat particular tentang semua perkara]
memandangkan tiada travelling sana sini, dan tiada ape mau di claim, gaji bulan depan agak sesak...bukan agak tapi amat sesak..bebanan hutang melimpah ganda....aku perlu sesuatu...iyer, aku perlu disiplin..agar tidak boros berbelanja....tidak sesenang hati membeli belah..memandangkan sekarang tengah gawat..nasib baik harga minyak sudah rm1.80...sudah boleh sedikit bernafas lega di situ..tapi belanja wang dapur tetap sama... tiada tanda mau turun..tiada tanda mau kurang walau sesen...risau..gusar....

sana sini, terdengar suara2 politician2 mengadu domba kejatuhan ekonomi...ah..semua merasai nya...kerana kite di ajar bermewah...aku pun di ajar bermewah...menyimpan hanya 10% dari jumlah gaji...sleebihnya joli sampai lebam sampaikan tidak tahu ke mana arah pergi sejumlah duit tersebut....

ah...manusia selalu begitu..sentiasa alpa tentang semua perkara...aku juga manusia..dan aku juga sering alpa...

mungkin, di akhir tahun islam ini..aku akan pasang tekad baru..
untuk jalani tahun islam yang akan datang dengna lebih berhemah...
untuk belajar bersyukur dengan apa adanya...
untuk belajar menikmati dengan seadanya...
untuk menjadi lebih baik..
ayuh...kite sama2 jadi lebih baik....

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez