Thursday, March 20

kelikatan a.k.a viscosity

...narrator...:: ekey'z
disini ingin aku nytakan psl kelikatan yg berlaku di dalam medula oblongata aku...[aku lupe cmne nk eje...korg wat2 phm je la ek]
sama seperti polimer,apabila kelikatan bertambah,maka amatlah sukar unt diproses...dimana tekanan dan suu yang tinggi diperlukan untuk mengatasi kelikatan polimer itu....suhu dan tekanan yang tinggi diperlukan untuk memudahkan rantai sliding di antara satu sama lain...
memandangkan apabila suhu dan tekanan yang tinggi akan menyebabakan proses susah nk control sbb sush nk control suhu dan tekana tinggi ni,maka untuk memudahkan pemprosesan, kite kurangkan kelikatan...atau pun, bagi polimer-polimer khusus seperti PEEK, crosslinking di tambah pada croos link site untuk memudahkan pemprosesan dan memudah kan pengontrolan proses pembentukan PEEK.
dalam semua yang kite ingin produce,kite xnk la sifat2 die ilang....i mean...we wan a quality product kan...
pe kaitan nye ngn kpale otak aku ni??
sbb otak ak tgh likat...smpai nk menulis theses pn cam susah gile ak nk wat pada ketika ini...mungkin disbbkn suasana yg amat sejuk n tgk plak rumet2 aku...rumet2 aku ni ak andaikan sebagai pemangkin..pemangkin untuk melembapkan proses...proses skrg adalah menyiapkan theses....mangkin plak de mangkin aktif dan mangkin pasif...mangkin aktif adalah apabila mangkin ini bertujuan unt mempercepatkan proses...mangkin pasif adalah yg sebalik nye...buat ms ini, rumet aku adalah mangkin pasif....
ade x mn2 mangkin aktif yang free yg bley menjadi mangkin???[ayt ape ni??]
plastisizer yang aku perlukan juga kurang...ape die plastisizer lam kes aku ni???ape lagi..buku2 dan journal2 r....itu pn membantut perjalanan proses penyiapan theses ini...
kepada mereka yang tidak familiar ngn bahasa2 aku ini..ak rs korg tau kenape kan..dah trang2 ak ckp ak tgh ciapkan theses...mestilah unt kurangkan kelikatan di dalam otak aku..dengan itu,temperature dan tekanan dpt dikurangkan....
ape aku melalut ni???
ak dah mengarut thp cipan...uwaaa..bl la nk abih ni..pnt dah aku wat..1 hari ak bley ciapkan 9 muke surat jek????tp ok r tu..daripada x bergerak lgsg...org len jgn psiko aku..ak tau korg terror...aku plak terrorist yg sentiasa memberontak....padan muke..rebel sgt..
smtims rebellious soul kills u!!

aku dapat merasakan perut aku bukan takat keroncong..dah heavy metal dah ni...
ni la klo wat keje...perut lapo je keje...mn la x gemuk...isk3...
k la...ak nk wat air jap...unt elakkan ak terlena di tgh medan perjuangan...
go me go....fight for juz another 8 days...
go me!!!!

[::terminated::]

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez