Monday, April 9

Hello 2018

...narrator...:: ekey'z
its been awhile. 

as i scroll down this blog.. i remember how much i love writing on this.... it is kind of therapy..
by the way, i am a mother of 3 now.. 

terkejut???
yes... me too...

what comes with new baby??? more fat.. hahahaha
so, until azam than ini, i am going to lose weight... like seriously. 

so, last month...i ended up sign up for this online lose weight program. "You can lose weight from home Program". at first aku tanya coach tu, program ni palau produk ke? sebab memang taknak masuk kalau produk based program... 

sebab nye....
1. ko akan religiously purchase that product 
2. sampai satu mase ko rasa dah la... penat dah dengan product tu

aku plak jenis cepat boring dengan product dan routine. so, klo gune product ko paham paham  je la kesudahannya... 

And.......I was fooled. it was a herbalife coaching... geram jugak aku at first. tapi laki aku cakap, follow je la dull, dah bayar banyak kot .RM370 per season. season ni 4 weeks je adik adik.... mane la aku tak geram kan...

so, i manage to loose weight nearly 5kg. suke sangatla bila naik nombor 7 kat penimbang tu.. lame dah rase tak jumpa number 7 tu. dan aku tak continue program tu... 

program tu macam ni, meh aku cerita sikit. ko akan bayar RM370 untuk 1 season. 4 weeks. die akan bagi Product Herbalife, meal plan, korang kene update plating setiap kali lunch. so, die akan advise la, carbo sikit, protein tak cukup ke.. camtu la.... so, ko nampak tak?? breakfast and dinner ko ambik product Herbalife ni... lepas tu, kalau kau nak continue until next season, ko kene register dengan coach tu.. maknenye sekarang kau downline coach tu la.. ni la yang paling trigger kemarahan aku... eh, sebab aku dah cakap awal awal, tak nak depend on product. tetibe lain plak gayenye. Aku siap tanya kot mase dalam group, ade tak meal plan kalau taknak gune Herbalife ni mase breakfast and dinner. Coach cakap takde.. what!!!! memang laki aku la mangsa tempat aku mengadu selama 4 minggu tu.. 

along the way... aku belajar jugak something
1. kene minum 2L air daily. 
2. snacking - buah. 
3. aku belajar kira kalori sendiri. since coach tu tak membantu kan... 

so, sekarang aku diet on my own. i control calories. my goal is at least before ramadan, which is another 1 month, 75kg.. 

75kg masih on the overweight kalau ikut BMI tu. tapi, ade la progress. lepas tu, kawan aku cakap, jangan drastik sangat. nanti tak sustain... so, aku ikutla nasihat kawan aku tu. 

pray for me guys... 
goal bukan nak kurus... tapi malas nak beli baju baru dan kemurungan bila baju lame tak muat. 

disclaimer : the program is work. tapi macam aku cakap, aku taknak depend on product. so, aku rasa tertipu dengan coach tu basically.. kalau korang nak loose weight easily, boleh je carik coach herbalife ni... it depends on you!!!

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez