Tuesday, January 25

the best pad

...narrator...:: ekey'z
'best tak pad tu?'
'pad ni tak best la'

pad, macam macam jenis jenama sekarang
dan klasifikasi pad yang best ni, terpulang pada individu..
kat sini aku letak 5 yang common punyer la. yg aku rasa lebih kurang semua orang akan cakap ya..kalau ade yang cakap tak, ikut suke ati ko la...

masa period ni la mase yang sangat la kritikal bagi semua..
masa ni la cautiousness tinggi bak everest..
mane tak nyer, haru k, kalau terbocor! terutama sekali 3 hari pertama...
memang sangat risau...

so, ade beberapa la kategori pad yang best atau tidak...yang mampu aku pikir 15 minit ini...

1. ada wing
-tak semua orang suke yang ade wing..tapi bagi orang yang tak reti duk diam cam aku ni, memang perlu wing, kalau tak, memang la bocor!! dan takde sape suke perkara bocor ini!

2. daya serapan mantap
-ini penting. especially untuk kulit kulit yang sensitif. kalau lembap nanti gatal gatal.
dan ofcoz la, klo lembap, sure la tak selese..cube bayang, perkara ini same jek cam pakai seluar dalam basah. sila la imagine sendirik yer adik adik, betapa tak selesa nya..

3. cukup panjang dan lebar. tak perlu panjang sangat sampai terkeluar panties. unless untuk tidur malam, mesti pakai yang malam punyer ok, nigh comfort katenyer...bukan baby diapers. tapi beberapa sentimeter lebih panjang.
- ini adalah untuk mengelakkan kebocoran semasa siang dan melakukan kerja kerja di opis ataupun, tengah drive. kalau bocor, jenuh woo...kelam kabut dunia. kalau kat sekolah dulu, mmg cautious gile la time period. baju putih plak tuh, walaupun aku baju biru, tp aku same jek cautious nyer. dah la time time sekolah tu, dak dak laki cam haram. period tu kan normal, tapi kalau nampak tompok merah kat baju sekolah kecoh 1 kampung.dem!

4. senang untuk di cuci
- lepas gune kene cuci..jgn buang camtu jek...ustazah aku dulu pesan. geli ke tak? geli la dowh...
darah kot...bongok! soalan tak masuk akal...tapi lagi geli kalau tak basuh dan buang merata rata. malu la dowh! ko dah besar, takkan orang lain nak basuhkan. basuh, amik surat khabar, bungkus elok elok...

5. tak berbau
- yes, ini penting...darah sangat la hamis bau nyer....kalau ade pad yang tak dapat mengatasi masalah ini memang tak best gile la...biase nyer aku rejek trus. ade plak yang jenis bau herba. ini aku pernah pakai. best, tapi yang tak best nyer, aku rase cam orang lain pun bau same. so, orang lain pun tau bile aku period...eeuuwww....so, aku stop pakai..hahahah

extra satu la...

6. gam die kuat untuk melekat kat panties.
ini penting untuk elakkan pad tetibe jatuh...erk. ade ker?ah, lantak la, takde kot. hahahaa

itu lima je la...aku curik curik mase je ni..
sebab tensen banyak kerja. nanti aku gile kerje plak...hahahha

adios..

3 comments:

-JuvItArs- on January 25, 2011 at 5:26 PM said...

alhmdllh...seb baik la sy dlhirkn kt dnia ni sbg sorg llaki..tkyh nk rsau2 n pk2 bnde ni...keh3~~

tp tu ah.. tkde knwldge sgt la bab2 ni... dh kwin nnt msti kne tau jgk.. sbb nnt msti wife srh tlg blikn.. kn2?? huhuhu

nice info sis! :) (cpt2 dpt baby~~)

ekey'z on February 8, 2011 at 10:52 PM said...

jadik perempuan pn bez gak...pms akan boleh jadik alasan untuk moody...

syiookk!!!

ekey'z on February 8, 2011 at 10:52 PM said...
This comment has been removed by the author.
 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez