Thursday, November 18

cemburu buta namanya

...narrator...:: ekey'z
Salam Aidiladha semua...

semoga nilai pengorbanan kita ingat, paham dan guna...InsyaAllah.

begitu juga aku, berkorban sekali lagi, ketepi kan perasaan sedih nak nangis guling guling..
its second raye as a wife but nothing much different pun...

still....alone. sedih :(

but, itu la die pengorbanan...

lagi sedih bila semua orang duk tanye takde 'isi' lagi ker?

stress! so, aku makan banyak banyak....abih cite...

sape tak nak anak?

Allah je tau betapa aku ingin kan, kepingin, ade baby gerak gerak dalam perut...

betapa jeles sampai tahap menitis air mata tengok rakan rakan yang murah rezeki dapat baby. walhal umur perkahwinan mereka lebih muda berbanding umur perkahwinan aku...

tapi, korang tau ker?

tak kan??

sampai aku kadang kadang pikir, memang salah aku kot!

tak baik kan?

baru dugaan sedikit dah pikir bukan bukan...

sebab tu aku redha...bukan rezeki aku lagi..

ingat senang ke nak tabahkan hati sendiri?

bila tengok perut perut membuyut. perut orang lain.

bahagia kan ibu ibu mengandung?? suci sangat perasaan bahagia itu. aku mahu itu.mahu sangat!

maka, bersangka baik lah pada semua keadaan...

mungkin, ini cara untuk aku bersabar...

ini cara untuk aku lebih matang...matang untuk uruskan keluarga, matang untuk uruskan rumah tangga...

semoga, rezeki aku ade....

ye....setiap solat, aku berdoa aku di murahkan rezeki anak :)

percaya Qada dan Qadar...

bukan kah itu yang kite pegang???

5 comments:

Unknown on November 19, 2010 at 3:34 PM said...
This comment has been removed by the author.
Unknown on November 19, 2010 at 3:35 PM said...

dah gaya hidup org melayu kot... xkawin tanya kawin...
dah kawin tanya anak...
common sense takde langsung.. xpeka langsung dengan peraaan org...
nak bermanis mulut nak tanya pun, tanya la pasal bende2 tak sensitif sangat... huhuhuh...[membebel]...
sabar ye!!!

Anonymous said...

sabor sis sabor... tiap2 entry cm ade je isu ni kn?? haish~~ mau tk nek stress sis.. tkpe2..mn tau..kot2 de rzki nnt dpt twin! kre pkej trus..boy n girl...aminnn (doa jgk tu...)

ekey'z on November 21, 2010 at 9:06 AM said...

rose : sila membebel... aku tak kisah pun :P

cik anon : tgh bersabar la ni syg...thank u.Amiin.

Anonymous said...

* encik ok~~ laallal

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez