Wednesday, August 18

cinta itu indah

...narrator...:: ekey'z

hari ini...

2 bulan, 1 minggu dan 6 hari bergelar isteri kepada syahnur adzam..
suami yang sangat penyayang, yang penuh senda gurau...
yang terbaik untuk aku.. apa lagi aku mahu??

sebelum di ijabkabul kan, sudah nek sedara aku berpesan, kahwin bukan 1 day trip, its a whole life trip...die tak cakap omputih, tapi aku traslate la...sebab nak tulis ape die cakap, panjang lebar la...penat aku nak curik curik tulis time office hour nih...shhh...dont let my boss knows.

dan, kak su jugak sudah berpesan, 3 bulan pertama amat indah. tapi, bukan semua nya indah...
sabar...berkahwin amat disukai Allah dan syaitan itu ada di mana mana untuk meruntuhkan nya.
insyaAllah, aku akan ingat sampai bila bila...

sudah 2 bulan lebih...
tapi terasa baru semalam jumpa balik..
baru semalam die tegur die FS aku...
okies, time tu, FB tak berape nk glamer...FS ngn myspace je la ade pun...

its like spark..the nice one..
we just blend into each other...effortlessly...

now, we still blending...
its not about 2 of us anymore...
its about 2 families...
alhamdulillah, so far, everything just ok..
iye, tak di nafikan ade cacat cela di sana sini.
but its ok, we are still learning...n we are excited about it...

semoga ikatan ini diberkati dan dirahmati Allah...

yes, aku penuh palit dosa...semoga taubat ku di terima Allah..
semoga kehidupan depan ku lebih baik...

ape yang berubah...
terutama sekali di bulan puasa ini, aku sure ini pasti semua org pun rasa.
dulu, kalau period, tak yah bangun pun takpe. siang nyer boleh makan.
sekarang, sudah ade suami, makan pakai nya harus di urus...kene gak bangun..

pastu, dah takle bangun lewat lewat dah...lebih lebih lagi kt umah mertua. sebab mertua aku bangun seawal 5 pagi...sejujurnya, ini memang berat, tapi tangungjawab itu lagi penting kan...dan inilah di katakan, perubahan hidup. bukan setakat status ok!

sekarang, kami dapat bermanja 24h. i liioke.....and most importantly, aku rasa die cinta pertama aku...bukan ingin menidakkan masa lalu, tapi itu sebenarnya..aku sememangnya sudah lupa manusia manusia yang pernah hadir dalam hidup aku..lupa terus...
cinta yang memberi impak positif pada aku..itu yang patut cinta buat pada individu...dan sebab itu, aku katakan, dia cinta pertama aku...

erk...its almost 1.00pm. gtg.ade dateline!

p/s : selamat berpuasa!!aku dah beli baju raya yeay!!!!

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez