Monday, June 6

kebergantungan

...narrator...:: ekey'z
well, hari ni cam nak cakap pasal ape yang aku rase 4 months ago...
lebih kurang lah...

well, as per you guys tau, its quite awhile aku dan suami nak dapat rezeki anak ni.
dah siap cam malas nak jumpe orang dah.
sebab orang sibuk duk tanye kan...

pastu, bila tau kawan kawan preggy, siap cam sedih sedih.
sepatutnyer i should be happy for them la kan.

well, hubby aku rileks jek.
aku ingat, dalam bulan januari ke februari..
memang emosi gile kot aku kalau ade orang sentuh pasal ' bile nk dapat baby?'

well, aku pun siap nangis nangis doa tiap kali sembahyang.
mintak Allah kasik kami rezeki baby dalam rumah tangga kami

alhamdulillah, Allah makbulkan...

ermmm...
ape aku nak cerita kat sini
ini sudut pandangan aku sendiri la.
kadang kadang, kita lupa, kita patut bergantung pada Allah.
dalam segala benda.
kalau sakit, carik ubat. ubat ni bagus, ubat ni tak bagus.
bukan kah penyembuhan tu datang dari Allah?
yer, aku pun camni gak sebenarnyer. sebab manusia ni memang selalu lupe.

2 3 hari ni aku duk pikir mase mula mula nak dapat baby dalam perut ni.
ya Allah, betapa aku mintak ngan Allah. sampai nangis nangis. nak tidur pun nangis nangis doa sebab aku percaya, Allah maha mendengar.

sekarang, aku alahan boleh di katekan teruk gak la
aku lupa sebenarnye, nak doa untuk aku..
asyik doa supaya baby sihat jek. lupe nak doa mummy sihat.hehehe
well, itu la sayang mak kan, walau masih dalam perut, anak jugak yang utama.

aku just tulis ni, supaya aku sendiri selalu ingat.
nak ape ape, mintak ngan Allah. dan semestinyer disusuli dengan usaha.

sekarang aku menganggur. aku doa murah rezeki, tapi aku tak usaha pun nak carik kerje.
so, memang jangan harap la kan.
hehehehehe...

so, untuk aku dan sesiapa sahaja yang mudah lupa seperti aku...

mintak dengan Allah yer..
dan usaha.

jangan mintak jek...

okies :)

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez