Sunday, December 5

a must have

...narrator...:: ekey'z

aku tetibe dapat ilham di kala waktu kerja tapi takde orang sebab semua perabih cuti tahunan...
tinggal aku sorang sorang...sob sob...

dunia ini, aku yang punnya..

ok ok..
bak to the topic
aku dapat ilham buat list of things...
list ini adalah barang barang keperluan yang perlu ada di dalam bilik seorang perempuan... (secara majoriti la. kalau korang rasa bilik korang takde pun barang barang ni, itu terpulang...cita rasa sendiri. tepuk dada tanya selera ...

1. mesti ada adalah cermin

cermin ini tidak kira kecik atau besar. asalkan dapat nengok..

yang lagi obses, setiap kali nampak cermin, sure la mengerling...

2. ada meja tempat letak barang barang mekap atau segala jenis lotion..

ini lagi best...kalau duduk kat hostel, 1 compartment kat drawer pasti di khas kan untuk letak barang barang ini sahaja..walaupun, yang guna boleh di katakan 1/3 daripada koleksi tersebut..

macam aku..
lotion ade 4. beli tak hingat. cam tak cool plak kalau takde lotion. tapi lengan ngn muke 'sunburn' tak hingat. sebab nyer, beli atas dasar beli semata. penggunaan tidak melebihi 2 kali.

3. teddy bear.

memang tipikal. sejak kecik, untuk bezakan bilk perempuan dengan lelaki, bilik anak perempuan mesti ade teddy bear. teddy bear plak mesti yang besar gabak. lebih besar dari si kecil. pastu cadar plak mesti soft soft kaler. atau warne pastel. yang menenangkan.

even kalau di hostel pun, mungkin tak semua, tapi majoritinya mesti ade anak patung atau teddy bear yang di beri gelaran seperti comot, blacky atau macam macam.

4. bag yang banyak!

wal hal. setiap kali keluar, 1 je bag yang di bawa. in case, nak balik kampung, baru bawak beg yang banyak.dan pada masa ini lah beg amat penting sekali...

tapi, biase nyer, yang paling banyak adalah beg jalan jalan...
cam kau punyer, 50% dah di cilok oleh adik ku...

5. bingkai gamba + gamba

mesti ade frame gambar yang letak atas dresser ke drawer ke, meja studi ker...
tapi mesti ade!walaupun satu..

itu je kot yang aku boleh terfikir buat masa ni...
sebab nyer boss aku dah balik..
kalau ade yang lain, korang pikir la sendiri..hehehe

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez