Sunday, April 4

mari kita tengok balik apa kita ada...

...narrator...:: ekey'z
pernah kau rasa cam bosan dengan kehidupan...
kalau terlalu banyak buat salah kat dunia, rasa dah fed up wat salah....
rasa mahu bertaubat, tapi ade saje kata kata sumbang yang berbunyi...

takut di cemuh kuno
takut dikatakan tak cool

tapi, bila nak jadik tak berapa nak baik, banyak plak yang tukang mengajak..
caya lah, ni baru cool...

cool kepala hotak kau...

okeh...
tapi bagi aku, ikut suka kau la....jangan sampai susahkan aku...
dah besar...kalau di tegur cakap tak up to date..
tak di tegur, cakap tak sayang...
dah tu, nak wat camne???cube ko cakap....

meh mau cerita kisah aku di tempat baru...
aku harap...
aku dah tak tukar tukar kerja dah...
aku sudah suka bangat...
sudah syukur sangat....

sebab
masa aku sekarang percaya....
dan amat yakin
rezeki Allah kasik tu, sentiasa cukup...
apa kita perlu buat, redha....

kenapa aku cakap camtu???
cuba kau redha...dengan apa yang kau ada..
kita rasa tak cukup bila kita selalu ingin lebih daripada apa yang kita mampu...
tapi, jangan lupa untuk terus berusaha tingkatkan hidup..
ini penting

Allah tak ubah nasib sesuatu kaum kalau kaum itu sendiri tidak berusaha mengubahnya....
ingat itu...

jangan putus asa...
berusaha dan tawakal...

itu sahaja....

kerana jalan aku tak begitu indah...
tapi aku syukur..
banyak aku boleh belajar.....
Alhamdulillah....

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez