Tuesday, April 6

cerita di malam hari

...narrator...:: ekey'z
misi : pencarian twisties pada pukul 10 lebih...
lokasi : jumpoa kedai runcit yang masih beroperasi..

park kete depan kedai...
sebelum cik bee masuk lam kedai, cik bee kira duit dulu..
aku pun punya la kusyuk tengok cik bee kira duit dan tetibe..

knock knock knock..

teke teke...
sape ketuk cermin tingkap..
mesti ko ingat ahli pencengah maksiat kan??
korang salah....

tetibe jek ade mamat ni, datang dari mane ntah...
'abg, ade seriya x???'

dah la mamat tuh ketuk belah aku, terkejut beruk aku...
cube kau imagine, dah la agak gelap sebab yg menerangi cuma lampu pendaflour dari kedai tu jek...
pastu, tetibe ade orang ketuk cermin kereta...
nasib baik aku takde lemah jantung...kalau tak, mau aku pengsan...

pastu, cik bee cakap,
'takdop la bg, duit cukup cukup beli barang..'

pastu mamat tu blah...
cik bee cakap lagi 'lock the door'

dan jejaka itu menruskan perjalanan sambil ketuk semua tingkap kete yg tengah parking..
horror tak??horror tak??

so, pengajaran nya adalah,
expect the unexpected...

sekian, cerita di malam hari...

2 comments:

ApEz ""MaTTeNo"" on April 6, 2010 at 11:24 AM said...

jauhi zina..

ekey'z on April 9, 2010 at 11:37 AM said...

ape kene ngenen ngn zina plak..ko ni phm cite x???adeh...

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez