Monday, April 19

makan milo

...narrator...:: ekey'z
kamu pernah tak mase kecik kecik dulu makan milo???bukan minum ok..makan.
ko amik milo, letak lam cawan pastu makan...
ade yang lebih kreatif, cair kan dengan sikit jek air, jd seketul...ala2 coklat bar...
pastu, masuk peti ais...bl dah ptg skit, dah keras cam coklat bar...
pernah tak??pernah tak??

mase kecik kecik dulu aku penggemar milo...ratah jek. cedok 2 sudu penuh (at least) pastu makan camtu jek...nikmat...hmmm....
tak pun, aku cair kan sedikit dengan air..die jadik cam choki choki....yum yum[choki choki, coklat cair dalam plastik panjang...]

sekarang, walau mampu beli milo sendiri...dan sejak kene tinggal kat asrama, aku beli sendiri, tapi, hasilnye keras dalam tin. tak makan pun...sebab kenikmatan ratah milo dah tak terasa..

bila pikir pikir balik, mungkin dulu, aku suka ratah milo sebab mama selalu marah bila ratah milo
milo tak sampai 1 minggu dah licin...
sekarang, 1 bulan, 1 tin jek..tu pun, sebab abah suke minum milo kosong...aku, pandang milo takde nafsu..

sebab nye sekarang, mama tak kisah pun....
aku ratah pun, mama wat dek jek...tak mencabar langsung...
dan aku yakin, sebab itu kenikmatan itu dah hilang

kalau dulu, siap kene bebel 1 hari....
dah la comot...hahahah

sekarang, aku rindu
rindu ratah milo...eh cilap..
rindu kene marah sebab makan milo...hurmmm...

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez