Thursday, April 23

aku tidak mahu orang gaji dah.

...narrator...:: ekey'z
dulu, aku ingin maid bila aku dah kawin dan ada anak.sebab aku dulu ade pengasuh...
pengasuh aku sume baik baik...anak orang susah susah..dan parents aku decided tolong dorang ni instead of ambik indon to take care of us.
sekarang bila aku dah tengok betapa teruk nya bodak kecik kene blasah dengan maid (di blog kawan kepada sara.aku cuba link di sini tapi gagal..tak tahu kenapa.so, aku copy link sahaja k.. http://cinoibeetlesv.blogspot.com/2009/04/mesti-tengok-nii-maid-yang-celaka.html )...aku decided tak mau maid dah...
mungkin aku terlalu berkeras mahu maid sebelum ini sebab semua maid kami dulu amat amat baik ok!
aku hyperactive masa kecik [ini mama cakap, doktor categorized aku sebagai hyperactive child]
mesti sangat penat kan jaga aku, tapi aku tidak pernah di sepak terajang..
sebelum ada maid, mak mak sedare aku jadi pengasuh aku sebab mama anak sulung, adik adik mama masih sekolah time aku kecik kecik dulu..time cuti sekolah, aku akan di jaga oleh mak mak sedare aku..
so, kalau sampai sekarang dorang ngadu penat jage aku yang hyper ini, aku gelakkan aje..nak buat camne kan..nasib baik tak hyperactive sampai ke besar. mungkin sudah abih energy..mengikut hukum fizik, setiap objek akan kehabisan tenaga.hehehehe

okeyh..berbalik pada maid...
last maid kami ambik adalah orang siam. dia orang susah gak.. tapi mama sedih sebab dia tak cakap dia tengah pregnant..dan lahirkan baby kat rumah kami...
mama decided untuk hantar balik kak ti [kalau aku tak silap]

pastu, mama hantar kami ke rumah jiran..
sebab masa itu aku dan abang kau dah masuk tadika.
balik tadika. pergi rumah jiran...

dan nanti..bila aku dah kawin..aku tak mau la ambik maid...
aku akan pikir balik cam mane..mungkin hantar anak kat rumah pengasuh..
tak mau nursery, sebab ramai sangat budak budak. risau kes terlepas pandang...
paranoid kan??
owh..itu memang aku...

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez