Thursday, February 12

keep me safe

...narrator...:: ekey'z

boleh atau tidak jika aku ingin seperti ini??
sesiapa yang sudi menjadi guardian angel aku??
sesiapa mahu mengorbankan masa tidur nya hanya untuk aku?
hahahaha...gelak sendiri...
hanya dalam mimpi..itulah jawapan nya...

hari ini, aku terfikir...
sekuat manakah hubungan tanpa ikatan yang sah?
tanpa sebarang tanda kedua dua setuju hubungan itu di halal kan. kuatkah sebuah ikatan yang di katakan teguh itu?
kuatkah ikatan jika hanya mengungkapkan sayang saban hari?
kuatkah ikatan jika kamu sendiri tidak pasti mana akhirnya?

mainan emosi lagi...
menolak tambah perasaan. mendarab dan bahagi apa yang ada dalam hati ini...
hati manusia seperti gelegaknya permukaan air ketika mendidih. begitu cepat berubah. dapat tetapkah hati aku...dapat tetapkah hati kau??
apa kata kita kawin saja? tapi betulkah perkahwinan itu jalan penyelesaian untuk mengukuhkan ikatan? bukankah perkahwinan itu titik mula satu perjalanan...
perjalanan berkongsi hidup dengan seorang asing. bukan muhrim apatah lagi bukan saudara sedarah. seorang yang berlatar belkang jauh berbeza dari kamu. cara membesar, cara berfikir, punya keluarga sendiri, pendirian sendiri.....

kuat kah kamu memikul tanggungjawab itu?
tanggungjawab seorang isteri kepada suami, anak kepada ibu bapa, ibu kepada anak anak..mampukah kau???

mudah ingin menyatakan keinginan untuk berkahwin...tapi mampukah aku?

tepuk dada tanya selera....
semoga aku dan kamu semua pilih apa yang kamu rasa terbaik untuk kamu semua tentunya. dan terbaik untuk semua orang yang kamu sayang....
---------------------------------------

lagi beberapa minit mahu beranjak ke tengah malam...ak umasih di sini..di ofis...
ini lah hidup
untuk sesuap nasi....
payah nya untuk sesuap nasik
dulu kau suka sangat membentak jika keinginan tidak di penuhi...
nah..rasa kan....
baru kau tahu sekarang...
selamat bekerja fakira....
semoga kuat dan teguh selalu....

4 comments:

Anonymous said...

huwaaa..ni versi pompuan pnye je ek..
kalau laki pnye sape nk tulih plak ni..
ahaha..cpt2 suh pkwe ko tulih..
aku nk bace plak..hahaha

Sumpah Aku Bukan Raksasa on February 13, 2009 at 2:15 PM said...

meh aku jadi guardian angel ko. aku bes. haha

ekey'z on February 13, 2009 at 2:58 PM said...

anonymous : erk..aku mestilah bergender perempuan...bagi kaum lelaki, i leave it to guys la...

sarah : nak nak....[bace dengan penuh teruja]

Sumpah Aku Bukan Raksasa on February 13, 2009 at 5:33 PM said...

nak?. kejap ek. aku nak bidangkan dada untuk ko sandar. haha

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez