Friday, January 23

past is goodbye

...narrator...:: ekey'z
ini hanya selingan.. buat pedoman aku dan kau tentang hati manusia. rambut sama hitam, hati tidak mungkin ada yang tahu.

di tengah perbualan....

soalan si perempuan : do u still love me ?
jawapan si lelaki : yes. i love both!!!
[ both refer to ex gf dan gf die sekarang...mesti sedih kan awek die kalau dengar mende ni. dan aku rase mende tu amat tak patut. yes, memories is there. bertahun lama bercinta, tipu lah jika kenangan itu hilang sekelip mata...but dont mix up past and present. its disaster. bila kau bagi jawapan serupa itu, well, terus dalam kepala otak aku ni trus on button dan terpampang la ayat...'tak gune punye laki..']


mungkin bagi kamu the love is there. but for me, it just memories..nothing more than memories...tak perlu kenang cerita cerita lama. tak perlu bukak chapter yang lepas. sebab kalau sentiasa belek ke belakang, bila nak habis novel or buku tersebut...rite??
kau kata hanya aku je boleh buat kau epi seperti itu. its been awhile kau tak epi camtu..aduh lelaki, senang nye kau berkata kata.
aku tahu ini adalah personal. tak patut aku biar kan ini menghiasi muka ini..tapi aku amat sebal dengan kau. tak cukup kah pengajaran dari yang lalu?
so, just learn to appreciate wut u've got now.
tak cukup ke kau ilang ape yang kau kate bermakna bagi kau dulu?
tak serik ke mengejar bayang bayang?
apa yang kau mahu sebenarnya??

nama dan watak cerita ini dirahsiakan.......kerana biarlah itu menjadi rahsia penulis.

p/s : aku harap lelaki aku sekarang tidak seperti lelaki yang aku ceritakan di atas..*doa dengan penuh harapan*

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez