Friday, November 21

hadiah

...narrator...:: ekey'z
terlalu banyak masa kosong bila pagi tadi amat penat melakukan kerja kerja kasar sampaikan kawan kawan sekerja risau tangan aku kasar..haih..aku tidak pernah risau pun!!wink wink...

bila di fikir fikir kan kembali...perjalanan idup 23 tahun, tahun depan dah 24..haiyooo..
banyak yang aku terimbas la katakan...
tapi ntah kenapa arini aku terpikir balik hadiah2 dari konon konon nya cinta aku dulu...
cintakah itu bila kini aku membenci kau??mungkisn..sebabnya, hati manusia ini berubah..mungkin dulu aku benar benar cinta kau, tapi hari ini aku cinta orang lain dan siapa tahu masa depan...mungkin aku akan cinta anak2 aku lebih dari cinta si suami??mana mungkin kita tahu jika itu percaturan masa hadapan...

berbalik kepada hadiah .....

dulu, aku gemar bila si kekasih hadiahkan bunga mawar di pertemuan pertama.bila ianya bertukar kepada rutin, aku naik bosna dengan mawar...bagiku, mawar akan layu..hanya mampu bertahan seminggu....alangkah bagus jika di kasi cactus dan aku akan jaga sampai sebesar dan sesubur tumbesaran lemak lemak di badan ku..hehehehe

dulu aku mempunyai timbunan koleksi koleksi soft toys hadiah dari orang yang sayang aku...aku memang obses dengan soft toys...sampaikan aunti2 aku cakap, mereka [softtoys ] adalah anak anak ku memandangkan ada di kalangan mereka yang ku kelek walaupun aku gi belajar sampai ke penang...haih..tapi kini, aku lebih gemar jika kau kasik aku barang barang yang boleh aku pakai. sebab soft toys aku sudah terlalu banyak dan banyak sudah di kidnapp oleh sepupu2 ku..adik aku pun kidnap gak...dah tinggal comocuk ngn garfield dan si pinky [full garfield tau..ini jangan kacau.kalau kacau aku mengamuk]

bila si kekasih kasik aku barang kemas...aku ambil, tapi jarang la yang menepati yang aku nak..si acap kasik cincin bapok beso...cam tak ikhlas jek..aku tak rase pun die ikhlas..hahahah...si zaim kasik rantai tak lawa pun.....aku pkai depan die, blakang die, aku simpan...hahaha...bukan tidak hargai, tetapi, aku amat cerewet....tp ade pengecualian.kalau barang kemas mama aku kasik, aku pkai tak buang2...sebab taste kami same kecuali subang...mak kau ske yang besar2.aku suke yang comel2..hahaha...[subang mama aku kasik sudah longgar. sebab tercabut mase aku mandi..haih..ganas...]

apa hadiah ideal pada aku???

pertama sekali, die mesti ikhlas...kalau kau kasik tak ikhlas, sure nampak kecacatan nye walaupun kau buat buat ikhlas. kalau kau ikhlas tapi aku tak suke, itu pun no point gak...so, mesti lah barang yang aku suke..
simple kan???
so, tak payah susah susah kalau nak kasik orang ape..slagi kau ikhlas dan die suke..kalau die buat buat suke, bukan bermakna die tak suke, tapi nak jaga air muka si pengkasi hadiah...kau pun tentu happy walaupun kau pun tahu die buat buat suke...
hahahaha....
tapi sebebarnya, aku terima semua dengan hati terbuka...aku tak pernah buang hadiah orang [aku pernah kasik balik jek pada seseorang sebab aku bengang gile dan aku tak mau barang die ade dengan aku]

kenapa aku bercerita tentang hadiah??
bithday aku lambat lagi..ntah....skati aku la..dah blog aku!!!
hahahaahaha
(+_+)

1 comments:

ScarLet Jiem on November 24, 2008 at 1:26 PM said...

haha..lawak r ko ni

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez