Thursday, October 30

no smoking

...narrator...:: ekey'z

wut a marvelous topic of the week...

larangan merokok di kaki lima telah di kuat kuasakan

aku high lightkan telah dan kuat kuase kerana aku sedikit keliru...
bagaimana kah pelaksnaan kepada penguatkuasaan tersebut??apakah pulak di katakan dengan telah???
ade polis di setiap kaki lima? or it just a term to gertak smokers??
but they only smokes in open air...which is not a close room or closed restaurant or hotel rooms...
memane la tmpt tertutup yang akan menyesakkan orang lain...
bukan di sini aku menyokong penghisap rokok tegar ini...tapi, well, smoking is your choice...
klo dorang tak sayang nyawa dorang sendiri [kerana mereka telah abuse jantung mereka dengan nakotin dan semua kejadah dalam smokes tu] kenapa kite nak susahkan hidup kite mengambil tau hal mereka yang mereka sendiri tak sayang jantung mereka ini??
memang la penghidu asap rokok a.k.a second smoker effect adalah lebih bahaya...mereka ini bakal menghidu asap asap rokok dari samokers....which is i will be one of them soon since my bf is quite a heavy smokers...pity me, sakit jantung sbb org tersayang...walaupun bf aku tak smokes dpn aku, tapi bau die, wallahualam....melekat lekat sampai lam kete aku ni haaaa....cam biase, aku bising skali jek, mls nk bunyi banyak banyak kali..sendiri mau ingat la mat...
erk..kembali kepada topik kite td...aku tidak membantah atau bersetuju...
aku rase ini semacam penyiksaan kepada perokok2 tegar yang concern dengan orang tersayang mereka...sbb nye orang2 seperti ini lebih rela ke kaki lima sementare menunggu org tersayang mereka membeli belah atau merokok di dalam rumha yang mana akan lebih mengeffect org tersayang....
aku masih ragu dengan perlaksaan nya...
konpius tul...ramai bebeno ke polis yang nak buat rondaan dan menyaman perokok perokok ini??entah entah polis yang menyaman tu pun same naik tahap ketagihan rokok nyer...wajarkah di laksanakan tanpa jalan pelaksanaan yang jelas???
banyak tul undang undang sekarang...dan yang penting.pelaksanaan masih samar samar...


0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez