Monday, July 4

Mengamuk lagu

...narrator...:: ekey'z
Kalau aku tak cepat melenting bila orang cakap higher level education is not important, i might be the best candidate nk kerja ngan minister of higher level education.

Tapi, itu la.
Aku cepat beno melenting.

Ok.

Kenapa aku rasa ilmu itu penting.

Bukan sebab gaji atau kerja.
Tapi, bila kita full with knowledge, kita sangat confident. We know things we talk, stuffs we hear. We can speak intelligently.

Sedangkan nabi suruh umat die menuntut ilmu hingga ke China. Kita plak, senang benar berpuas hati dengan hanya spm atau sijil.

Ye, aku ade degree jek. Master tak buat pun lg. Apatah lagi phd. But at least, i am looking forward for that. Its not about title, its about knowledge.

So, ade plak yang cakap, nak berilmu, baca je la buku. Bukan kah kalau nak belajar kene berguru? Berguru dengan orang lagi tahu. Lagi arif.

Semakin banyak ilmu, makin kita kagum kat kuasa Allah. Sebab itu menuntut ilmu itu perlu, wajib.

Pasal kerja ke ape ke.
Bukan kah itu rezeki?

Yes i admit. Sekarang aku tak dapat kerja sebab aku tak usaha sangat pun ke arah itu. Duk umah, bila surf internet, aku tgk psl pregnancy jek so far. Baca baca gosip. Memang tak carik pun kerja.

Sebab tu aku rileks jek. Rezeki tak datang kalau tak usaha. Sebab aku tau, usaha aku bukan takat melepaskan batuk di tangga, malah lagi la takde usaha nak gi kat tangga pun.

So, blame me coz i am unemployed. Not my degree n years i spend to gain the knowledge i had.

Seriously, though i am unemployed i am full sebab aku tau, ilmu itu pelengkap aku.

Kenapa ade lagi orang tak paham betapa pentingnya ilmu setelah ape kita ade sekarang. Blackberry, smart phone, netbook n all the technologies we are using right now if there is no knowledge how to make it.

Kita bukan lagi hidup zaman batu.
Even flinstone ade kereta.

Note: aku tengah frust sebab masih ade orang tak sedar betapa pentingnya ilmu.

1 comments:

-JuvItArs- on July 7, 2011 at 9:45 PM said...

mrh kt sape tu sis...?? adek ke?? hahhaha jgn rsau la..insya-Allah..smbg la dgree tu nnt..

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez