Monday, May 9

pengalaman pertama

...narrator...:: ekey'z
masa mula mula preggy tu memamang heaven
bila orang tanye, tak alahan ker?
dengan senyum lebar jawab,
' alhamdulillah, so far tak de lagi, boleh makan cam biase'

pastu amik kau,
peristiwa bermula semalam...pertama kali rase cam orang mengandung sebab muntah pada pertama kali nyer
dalam toilet lepas gosok gigi
aku tak tau la nape pas gosok gigi, memang mendorong untuk muntah.

then goes, malam tu pun same.
cume malam tu, tak tau punca die ape.
tup tup muntah...

itu la, orang cakap kan,
orang preggy ni tak same ngan orang lain

aku ni, mase mmula mula, suffering ngan sakit kepala jek
so, memang banyak sangat tido
sebab sakit kepala gile..

sekarang sakit kepala dah ok skit.
cuma kadang kadang datang menyerang.
makcik aku a.k.a misi cakap, sebab hormon
badan orang tak same terima effect hormon.
plus, tekanan darah aku tak berapa nak cantik.
so, menyumbang gak la sakit kepala kalo biar perut kosong lame lame.
so, aku kene la makan sikit sikit tapi banyak kali
nak elak sakit kepala akibat hypotension.

and aku rase, ni memang agak familiar ngan orang lain nyer symptom.
bau menjadik masalah. terutama sekali perfume.

itu je la.
alhamdulillah, setakat ini, walau ade mase memang tak larat gile
sensetip gile
aku rase, perasaan ini indah.

thank you Allah, sebab kasi aku peluang untuk merasai pengalaman ini
walau lambat, berbaloi sangat...
Alhamdulillah :)

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez