Thursday, March 11

sudah lama sampai labah labah boleh bersarang

...narrator...:: ekey'z
sudah lama tak update di sini..

1. busy dengan wedding preparation that will be on 5th June 2010..insyaallah.
2. malas mahu menatap muka lappy ini kerana sekarang musim panas...duduk kat lappy ni lagi panas.

about my wedding preparation..
alhamdulillah, hampir 40% so far and on going...masih banyak tidak di settle kan.
its really time consuming...ade manis pahit nya...
mungkin semua pun rasa. aku just nak wedding yang simple tapi meriah.
so, nak menamukan simple itu amat payah..sebab, kadang kadang tu, apa kita nak, mak ayah tak kasik. pening gak...but stil, its still sweet things for me...

really really....

tapi, alhamdulillah, i have 1 month off from work...will be back to work next 2 weeks...
haish...
cam malas pun ade...sebab banyak lagi tak setel ni..
tapi nanti tak keje, mane nak carik duit kan.....
eventhough dah kawin, insyaallah aku akan tetap kerja..

sebab nya, aku tak rasa aku ni hebat sebagai suri rumah...

this 1 month off, give me so much time to think of what i want to do in life

i can be fulltime house wife if i want to.
i also can be carrier woman if i want.
i also can open up a small business and work on my own...

fulltime housewife = orang kata, ini paling senag..tidak langsung.pening nak fikir ape perlu masak. kalau masak mende yang sama hari hari, bosan gak. bosan orang yang makan, dan kite yang memasak pun sakit kepala.. 1 hari, rutin yang sama [seperti aku sekarang]...boleh sakit jiwa tau...[mungkin sebab tak kena jiwa]. bila duduk rumah, memang 1 rumah rasa mau kemas..penat giler! tambahan, kalau kene tinggal sorang. memang mati kutu la...

carrier woman = kene pandai bahagi masa kerja dan rumahtangga. masa kerja, 8-5 [tak termasuk kalau ade kerja lebih masa]. kene buat 2 kerja dalam 1 masa. yang best nyer, rumah kemas seminggu sekali. yang tak best nyer, rumah tak bape nak kemas kalau malas. nak masak pun, kene curik2 masa. masa untuk keluarga agak terhad. memandangkan bakal cik suami jadual kerja nya, 2 minggu tiada, dan 1 minggu off. kesian gak cik suami balik dan tinggal sorang sorang.

open up a small business = ini future planning...mungkin akan buat kalau online shop aku yang bakal di buka tidak lama lagi memberi kan feedback yang bagus...
so, support business aku yer!untuk business aku yang ini, aku akan mulakan dengan amount yang kecil..orang kata, nak test market dulu...takut nak labur banyak..well, this is the first time i do business. its quite a big step coz i am brave enuf to start. right??go ekey!!!

2 comments:

Anonymous said...

good luck with all the preparations!

ekeyz said...

tq julia!

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez