Wednesday, October 8

eid story

...narrator...:: ekey'z
sehari sebelum raya

pulang ke kampung. instead of ikut jalan pantai seperti biase, kitorg lalu jalan dalam...lalu ikut jerangau.klo korg tau la jln ke kb...
perjalanan yg tak la begitu bosan sbb byk kete unt dipotong...hangin tul org yg makan angin ngn bawak 50km/h...
sampai lam kul 5, trus gi bazar. beli kuih2 bukak pose. and sbb kami kelaparan, cam cam kami beli.dan berbuke umah mak teh di kampung bersama nenek ku...
malam lam kul 12 bergerak ke wakaf che yeh...gile babeng r jem...dekat 1 jam stgh gak r stuck nk msk lam wakaf che yeh tuh...
pastu berlegar legar lam tuh lam lebih kurang 2 jam lebih..kul 3 bergerak balik...

hari raya pertama

cam biase. bgn pagi, gosok baju sume org...nape aku jugak yang kene gosok?aku pun x tau...tp bio la..aku gosok kan aje...
sbb dah lewat, kene tinggal unt solat hari raya...so, aku ngn adik aku kene tinggal kat umah tu, kemas2 umah yg sedikit bersepah.maklum la, cazen2 aku yang kecik tu rmai...ramia jek tukang sepah.nk kemas mls...sabo je r...g ziarah kubur arwah che (atuk) ngn abg long...
pastu bermaaf maafan ngn sume org...
pastu org datang jalan raye rmai gile..tak menang tangan nk basuh pinggan mangkuk dan gelas2...
pastu petang tu, giliran kitorg plak menjelajah rumah..
malam, cm biase, mercun time!!!!!

hari raya ke dua

bangun bangun trus ciap2 nk g open house..
pastu blik open house g kt hospital. tgk sepupu baru n abah..abah ni adalah tok sedare aku..itu sahaje kot..
owh...lupe, kitorg kidnapped hafiz dari poksu..
malam, gi mkn mcd..hehehehe

hari raye ketiga...

balik ke terengganu..
singgha kenduri kat kuala terengganu

raya ke empat

open house kat umah...
mama masak lontong, aku msk spagetti, abg iwan g carik lemang...
sano first time jumpe family aku...i mean, big family..
ngn slumber jek...
n sano sakit gigi...tak mkn pn spagetti yg aku wat...erm.xpe, by d end of the day, sume mknn habis...hhehhehehe

raya ke 5...

balik ke bentong!!!
thanks for the company b!!!love u so much!!!!

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez