Wednesday, September 24

hari yang sayu

...narrator...:: ekey'z
pernah tak korang mimpi sampai korang bangun, ade air mate...sebabneyr mimpi korang amat sedih. menusuk kalbu dan sebagainye..
dah lame sangat aku tak mengalami situasi ini...
nape ntah..kebelakangan ini aku slalu rase cam sayu2....
semalam, mase tengah mengaji, aku terpikirkan arwah nenek aku...
aku rapat ngn arwah nenek aku, aku panggil die mok...
mok sangat rapat ngn kitorang..maklumla, cucu pempuan pertama die....
mase aku kecik kecik dulu, aku slalu gaduh ngn adik aku. aku igat lagi pe die cakap...
'epa kan kakak, kene la beralah ngan adik...tak kalah klo mengalah.'
sekarang aku baru nampak pe yang mok cakap tu betul...mengalah tak bermakne kite kalah..sebenarnyer kite yang menang sebab kite tak ikut kan hati sangat...
dulu, arawah nenek aku ni suke dengarkan kami bedtime story....yang tak penah aku bace......best sangat2....yang paling best nyer, aku banyak bace buku mase kecik kecik dulu, tak penah aku jumpe cam cite yang mok cite kat kami...
pasal raksasa ngn tuan puteri...camne hankerchief tuan puteri selamatkan die dari raksasa...hehehe...tak yah la kau cite panjang lebar...sbb nyer aku pun ingat2 lupa jalan cite ni...

tapi ade satu cite yang aku ingat..
pasal ular jadian...hehehehe..tapi aku takde mood nak menaip..sebab cite ni panjang...
tapi moral story nyer, jangan ikut org...kite ade rezeki kite sendiri...
camtu la.....

dan dulu, mok slalu cakap camni...kawan la ngn sume orang...jangan pilih bulu...
mok slalu cakap kat mama, jage skit die ni, sebab mok tua aku degil n keras kepale...
aku rindu mok...bile ade aku trase ngan abah, [aku kan sensetip skit], aku rindu mok pujuk aku...even, mok akan tau aku trase ngan sesape tanpa aku cakap pn...betapa die concern pasal kitorg....aku rindu mok...
mok suke dandan rambut aku...mok bile sakit, aku sempat jage mok..alhamdulillah...
sempat aku bacakan yasin kat telinga mok mase mok sakit....rindu kat mok...
gelang yang mok kasik dah ilang..tu yang aku paling sedih....dah banyak hari aku carik..tak jumpe2 pun...sedih sampai sekarang!!!

aku sempat bawak acap jumpe mok mase die mok tengah sakit..well, mase tu, aku ingat aku akan settle down ngn acap la kan...tp, we are never meant to be together.
tringat plok atuk aku penah cakap, ayoh tak suke la ipa kawan ngn die...ahaks..mase tu aku tak mik pot pun..oleh itu, dengar la cakap org tua...dorang nampak pe yang kite tak nampak...
aku tringin nak bawka sano jumpe atuk aku..tgk pe atuk aku ckp...hehehehe...hopefully die berkenan la kan..hik hik hik

tak tau la nape arini cam sayu...datang keje pun cam takde mood jek...
rase rindu kat sume org...
maybe sebab nk raye kot...tapi ape kene ngene??
ntah la....

aku pun rindu gak kat orang di laut....
hantu laut ku yang terpakse bekerja di hari raya..simpati ngan die...
tapi b, takpe la b.....dah keje kan..dengan ekonomi skrg tgh terumbang ambing....bersyukur la kite ade jugak punca pendapatan...kan b kan??b strong k....

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez