Wednesday, November 5

sesi bercerita

...narrator...:: ekey'z
kita ketepikan dulu hal aku dalam situasi flu yang amat teruk...
erm...banyak orang salah anggap psl aku...
orang selalu pikir aku adalah orang yang sangat banyak bercakap..
sebenarnye tidak, aku lagi suke bila aku tak perlu bercakap...maknenyer, aku tak berapa gemar situasi di mana aku tiada idea dan situasi yang amat senyap sampaikan boleh dengar bunyi bunyi angin..
orang ingat aku ini cool...tidak sebenarnye,aku akan cool bila kau tiada kene mengena dengan hidup aku.maknanya, bila kehadiran kau tidak bermakna di sisi aku...tapi aku tidak cool pada orang yang aku sayang...bila mana orang itu membawa erti dalam hidup aku, aku amat amat tidak cool dan aku akan extra extra busybody and annoying with stupid questions..
orang ingat aku ini cepat marah...tidak sebenarnya.aku amat susah untuk marah, tapi aku akan marah pada hal hal yang tak patut aku marah tp tidak marah pada hal yang patut aku marah..pelik bukan??well, aku pun tak tahu kenapa...contohnya, kalau kau betray aku, sepatutnya aku marah, tapi aku takkan marah tapi aku terus akan tinggal kau...bukan sebab aku marah kau, tapi sebab aku malas nak ambik tahu dah pasal kau...ape plak yang membolehkan aku marah??aku pun tidak tau..mungkin bila aku bercakap dan kau buat tidak dengar walaupun kau dengar tapi aku tengok macam kau tak dengar...ntah..aku pun tak tau ape yang akan membuatkan aku marah...well, mungkin sebab aku cakap kuat dan tegas, orang selalu pikir aku marah..
orang ingat aku sosial...bila mana aku gemar berseluar pendek dan spageti di rumah dan bila ada orang datang ke rumah, aku tidak salin pakaian tersebut, tapi aku tetap jaga air muka mak dan ayah aku. aku takkan keluar bilik. bila aku on n off tudung ikut suke ati mak bapak aku jek...bila aku gelak tidak sopan di khalayak ramai [this is habit...]. bila aku ke club hanya untuk mengatahui apa itu club[aku tidak pernah sesekali minum]. bila aku balik bila azan subuh kedengaran...padahal aku hanya menghabiskan masa sembang sembang atau borak borak di kedai mamak...bila mana aku bersalaman dengan lelaki. bila mana aku memakai baju2 sendat...bl aku dengan selumber berbicara psl sex dengan kawan kawan aku.well, aku belajar pasal ini sejak form 3 sampi ke matrix...aku sudah tidak merasa taboo...kami bukan berbicara kotor, psl fantasy sex yang melampua..hanya bercerita mengenai sex education...sosial kan aku???ntah, sebab aku rs aku amat simple dan tidak sosial...aku tidak ke club untuk bersosial, aku bukanlah dengan selumbe akan menyapa strangers untuk berkenalan, aku juga tidak akan menggoda lelaki2 untuk tidur dengan aku, aku juga tidak akan mabuk dan tidak akan berpelukan dengan lelaki sembarangan. aku juga tidak akan memakai spageti keluar jalan2 di kampung atau berskirt pendek [memandangkan kaki aku tidak begitu indah di pandang]...aku tidak sosial..dan aku tidak pandai bersosial..aku hanya hidup di kalangan kawan kawan yang aku kenal lama dahulu..aku tidak mempunyai ramai kawan kawan baru kerana aku tidak pandai bersosial...
orang ingat aku mudah jatuh cinta....jangan pikir bila aku menerima kau sebagai kekasih, aku sudah jatuh cinta..mungkin aku terima kau kerana aku nampak kemungkinan untuk aku jatuh cinta pada kau. bila kemungkinan itu hilang, aku akan berusaha dan apabila usaha itu tiada hasil, aku akan ilang keinginan untuk mencuba untuk menyinta...aku tau aku kejam untuk memutuskan cinta. tapi aku rasa lagi kejam jika aku terus menipu bahawa aku cintakan kau dan ingin hidup bersama kau yang mana aku tidak merasa sedemikian..seingat aku, aku pernah cinta 2 orang sahaja setakat ini...cinta pertama yang dibetray, dan membuat aku benci cinta...tp cinta kedua, buat aku percaya bahawa cinta itu ada..mungkin dia hadir di saat aku tidak pernah terfikir untuk bercinta. tapi tanpa dia sedar, die sudah buat aku jatuh cinta..

wah..sudah panjang lebar plak...tapi, memang orang sentiasa salah anggap psl aku..persetankan mereka..sikit pun aku tidak kisah..yang penting, aku tahu aku siapa...

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez