Thursday, November 6

rentetan sejarah

...narrator...:: ekey'z
as i go thru the pics that i have inside here [my lappy] then i realized how fast time passed by...
sampai aku sudah lupa orang orang yang pernha menjengah dan mewarnai kehidupan aku...
betul, kawan kawan yang aku ada sekarang adalah kawan kawan yang aku kenal 4 tahun dahulu..
kecuali teman teman office yang baru aku kenal bulan 5 thn 2008. selain daripada itu, aku lebih selesa didalam kelompok orang orang yang aku kenal atau pernah kenal..amat susah untuk aku berbaik dengan orang yang baru sahaja aku kenal..memang mudah untuk memulakan perbualan dengan aku kerana aku tidaklah begitu sombong sampaikan mengendahkan orang yang ingin berbual..tapi, sampai bila ikatan itu berkekalan??mungkin hanya untuk saat itu dan kemudian hilang bila masa berlalu...
aku masih ingat, semasa belajar di penang selama 4 tahun dan boleh dikatakan tiap tiap bulan aku akan pulang ke rumah. dan tiap kali perjalanan menaiki bus [biase nye bus pulang ke penang kerana bus balik ke kampung aku lebih selesa dengan single seat] aku akan dapat no tel orang yang duduk di sebelah..tidak kira lelaki atua perempuan. mereka sudah pasti gemar mengajak aku bersembang. mungkin kebosanan dalam 8 jam perjalanan..aku pulak, lebih selesa melayan mata di dalam bus...tapi bila dah orang ajak berborak, tak reti plak nak stop...sampai aku terpaksa pura pura tido..
dan tidak kurang jugak lelaki2 yang gatal2 dan percaya atau tidak, mereka ini biase nye golongan aakhir 20 an dan bekerjaya...klo ade student duduk sebelah aku, walau kite nmpk cam dorang ni gatal, dorg takde la tahap tangan tak reti duk diam...seriesly, guys...jaga tangan anda!!!kenapa aku ttb mengimbau kenangan??
sbb ntah la, petang petang camni memang sesuai kot..ikut mood...baru lepas hujan..heheheh
dan di stesen bus jugak aku jumpe syahnur selepas bertahun tahun lame nyer aku tak jumpe die..series. aku lupe name die mase tu.yang aku ingat, die satu skolah rendah aku, dah die pengawas. kelas D. itu sahaja...dan aku pasti, dia pun hanya kenal aku atas nama sahaja. kerana kami hanya berbalas senyuman. sumpah. kami tidak pernah bersembang masa di sekolah dahulu. dan pada ketika itu, yang terdetik di kepala aku hanya lah 'ensem gile mamat ni'....itu sahaja....dan aku pasti, dia pun hanya memandang aku kosong. kerana kami hanya lah rakan sekolah. jika korang tanye aku lebih lebih pasal die pada ketika itu, mampus aku tak tau nak jawab ape...hahahahaha. tapi sekarang, jika korang tanye, mungkin aku boleh jawab dengan lebih bagus..heheheh

itu sahaja sesi mengimbau kenangan..
bila orang tnaye nape aku tulis blog??
aku tulis blog kerana memori...
hehehehe...bagus atau tidak jawapan aku itu, terpulang pada kau sebab ini blog aku..

p/s : obama menang dan jadi presiden US.

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez