Monday, June 20

kerje ke tak?

...narrator...:: ekey'z
baru sahaja terbaca pasal kenapa wanita digalakkan duduk di rumah kat link ini.

well, aku dulu lepas grad alhamdulillah terus bekerja.
tak sempat menganggur dan most of my friends pun camtu.
bila convo, sume dah bekerjaya.
alhamdulillah.

so, recently, aku menjadi penanam anggur.
its quite a shock la actually at first. erm, even now.
masa mula mula berhenti tu, aku tak plan pun nak tanam anggur, ade la perancangan nak buat ape n nak kerja kat mane kan. i just need a rest in a month camtu jek.
tapi, Allah kasik rezeki yang memang dah lame aku tunggu, anak lam peyut lepas sahaja aku resign.
so, aku pun cam penat penat. tak tau la psikologi ke memang aku penat ke during pregnancy.
so, aku cakap takpe la, tunggu 3 bln dulu.

dan sekarang dah tiga bulan, aku tak contact pun si polan tuh.
nape ek?
ntahla...aku pun tak tau.
bapak aku dah bising dah, dah 3 bulan dah tanam anggur.
huhuhuhuhu...

memang, mula mula dan sekarang pun, aku rase cam insecure kalau tak kerja ni.
biase dapat duit sendiri. sekarang ni, money provider totally my hubby la kan.
so, cam tak sampai hati nak berseronok dengan duit orang lebih lebih.
kalau duit aku tuh, memang asal nampak jek, sambar. tak pikir banyak.
sekarang ni, banyak mende kene timbang kan. so, stress la jugak kadang kadang tu.


bila hilang sumber kewangan sendiri. so, rasa useless gak sebenarnyer.
sebab sebelum ni, orang tanye, keje ape, dengan bangga cakap engineer kan.
sekarang, cakap tak kerje...hurmph....
memang self esteem turun gile vavi la. so, aku lepak umah jek, malas menghadapai masyarakat.
boleh???hahahahaha

dan aku rasa, i am not a good housewife.
housewife yang sebetul housewife will cook everyday, basuh baju everyday, kemas umah everyday.
aku plak, buat bila aku rasa rajin. which is not effective at all la kan duduk umah.
ntah la, rasa cam i am not meant to be a housewife gitu.
there is a lot to do but i do nothing.
how useless is that????

aku pun tak tau nape aku tulis ni.
mungkin sebab aku rasa, in one way, aku agree dengan ape yg encik cursing malay tu tulis. but in the other hand, aku rasa, women need to go to work. untuk tolong menyumbang ekonomi keluarga.

:)

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez