Thursday, October 8

konflik

...narrator...:: ekey'z
life in here need sacrifice...
mungkin betul kata orang, kita kadang kadang tu perlu sesuatu untuk mewarnai idup agar tidak statik sebab manusia sendiri pada nature nyer tidak akan teratur...lebih gemarkan keselerakan..

same goes to life...
kite semua mahukan hidup yang smooth..tp bila hidup kita terlalu smooth, jadi seperti pembaris lurus...tiada titik klimaks yang kita akan ingat..sebab memori yang sama berulang...

kau bangun, kau mandi, kau pergi keje, kau balik kerja, kau makan, kau tido..
rutin...

aku bukan manusia rutin..
oleh sebab itu, aku perlu pencetus agar hidup aku bukan rutin...

bukan mencari alasan mencipta masalah..
tapi kadang kadang masalah itu sendiri indah...

pernah kamu rase dekat dengan Tuhan bila masalah menduga??
aku selalu pikir macam tu...
sekarang, masalah demi masalah...
aku serabut, tidak di nafikan...
tapi dalam masa yang sama, aku suka....
aku sedar ape yang aku lupa dan abaikan selama ini...

contoh situasi...
kamu lagi gemar dengar cerita rakan rakan 'fly' malam untuk pergi beli nasi lemak semata atau dengar cerita rakan yang tekun membaca buku sepanjang malam?

terpulang apa saja jawapan kamu..
tapi aku memang dari dulu suka bad boy...
i mean, nakal punya karekter..
bukan bad boy makan rasuah or bunuh orang or rosak anak dara org or rempit...

aku suka budak yang tak nerd...
bukan mummy's boy dalam erti kata lain...
biasa nya, kalangan ini di anggap independent di kalangan keluarga...
aku suke!

ok, berbalik kepada pencetus konflik...
kadang kadang, pencetus konflik itu datang dari kita, dan kadang kadang, pencetus konflik itu dari pihak ketiga...
konflik tetap ada...
even dalam programming pun ade konflik...right??

so, jangan risau dengan konflik..
bak kata wiser man yang aku jumpa pada hari tersebut...
kita harungi hidup umpama mahu menyeberang sungai..
kais ketepi segala yang menghalang...
tapi kita kaan terus ke depan...
ape yang terjadi di belakang, tinggal kan saja...
kerana pae yang penting, apa yang di depan...
Wallahualam....

0 comments:

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez