Wednesday, May 13

tertekan

...narrator...:: ekey'z
semalam, cuba tidur..terlalu panas...gagal..
lantas otak melayang ke serata penjuru alam..
berkisar dari mula mula kenal incik nock...
cuba ingat kembali kenangan di sekolah rendah..gagal..
dia tidak pernah ada dalam perhatian..dan secebis pun aku gagal ingat..
kecuali, syahnur adzam, pengawas, budak kelas D..itu sahaja..
*senyum*
kenangan hinggap di setiap seorang rakan rakan yang pernah hadir dalam hidup...

aku memang memiliki kecenderungan pelik..iaitu ingat kejadian kejadian yang poyo dan remeh yang tak patut di ingat....

aku masih ingat perbualan rakan rakan lelaki sekelas aku..
tempat kejadian : dalam kelas, sementara tunggu cikgu datang

lelaki A : aku suke la tengok die. lawa gila.
lelaki B : budak sebelah rumah kau ker?
leaki A : senyum.
lelaki C : kau tengok die pakai tudung ke tak??
[aku dah mula menyampah...]
lelaki A : senyum jek
[aku rasa dia malas nak ulas]
lelaki B : mana lagi lawa, dia paka itudung ke tak?
[belum sempat lelaki A jawab, lelaki C sampuk]
lelaki C : mesti lah pakai tudung, kalau tak, itu pandangan setan jek..

kini, lelaki C itu kekasih nya langsung tidak pakai tudung. dan pakaian tidak cukup kain...
kalau lah dia ingat apa yang di utarakan suatu masa dahulu....
pasti malu besar dengan lelaki A yang kekasih hati bertudung litup...

pernah juga aku di panggil oleh sekumpulan lelaki untuk tidak berkawan dengan sarah..
gilo..langsung tak logik..aku tak pernah ambik kisah dengan sape mereka berkawan, dan mereka kisah tentang aku??
argh...kamu lelaki, cepat benar menunding jari.....

ape lagi yang aku ingat??
erm..kawan kawan seperjuangan...
kita dulu naive kan??

aku orang yang ikut rules...dalam erti kata lain, skema...
tudung aku tidak pernah senteng...
sebab aku malu orang tengok chemisole aku...
kain aku tidak pernah senteng...sebab kaki aku berbulu...
walaupun stokin pendek....tapi takpe, cover dengan kain yang meleret...
baju aku tidak pernah di singsing...
sebab aku malas...
baju aku tidak pernah di nila sebiru biru nya sebab aku pengawas. baju aku dah berwarna warni..
dari sekolah rendah, coklat, menengah rendah hijau dan menengah atas berbaju biru..
senang hidup aku kan???
kasut ak utidak pernah menjadi masalah...
aku masa sekolah amat rendah self esteem...walaupun orang cakap aku confident...
sikit pun tidak...
aku selalu tengok kasut hui bing lawa...kasut aku bata jek...
beg wei yee lawa...same dengan beg hui bing...beg aku, camtu jek..
best jadik ely, baru balik oversea..aku naik plane pun tak pernah mase tu...
tapi aku paling suka sebab aku paling terror main netball...hahaha
so, aku paling suka time pjk..sebab aku boleh tunjuk pandai...
alah...semua orang pun suka time dia boleh tunjuk pandai kan???


aku rindu surat surat berjela jela dari sarah masa aku di hostel...
aku simpan lagi surat tu tau sarah...

aku rindu ponteng prep dan tidur di dalam bilik...sudah aku cakap aku baik..aku takde fly fly nih..
aku ponteng sebab aku mahu tidur....

dan aku...
di mana sahaj aku pergi...
aku memang ratu tidur...
itu....semua orang tahu.....

ponteng kelas di matrik juga sebab aku tidur...
ponteng kelas di usm juga sebab aku tidur...
ponteng kerja belum pernah lagi...
mc pun dapat sebab sakit kepala sebab kurang tidur...

sekarang, dah kurang tidur....
walaupun di hari minggu, aktiviti aku hanya tidur....

aku tertekan sebab dah dua malam aku gagal tidur lena....
aku sudahi dengan semuanya mengenai tidur...

4 comments:

Yantieazan on May 13, 2009 at 5:14 PM said...

kesian..tertekan x boleh tidur ek..orang pernah cakap minum milo mesti mengantuk..dah cube?? hehe..

Yantieazan on May 13, 2009 at 5:15 PM said...

ekey aku ade tagged ko..tgk kat blog aku ek..

ekey'z on May 14, 2009 at 12:26 AM said...

okies!

Sumpah Aku Bukan Raksasa on May 14, 2009 at 3:22 PM said...

uit. ko simpan lg ek surat2 tu. malu lah plak. haha. yeah.. aku ingat part budak2 laki tu. ye la.. aku la yg paling jahat kat sekolah tu. hahaha.

 

Ekey'z World Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez